FAQ : veel gestelde vragen aan Bike Totaal

Vragen over winkels:

Vragen over artikelen:

Vragen over service:

Vragen over fietspaspoort

Vragen over de website

WINKELS

Wat is voor mij de dichtstbijzijnde Bike Totaal winkel?

Bij Winkels op deze website vindt u de dichtstbijzijnde Bike Totaal winkel met allerlei gegevens, zoals winkeladres, telefoonnummer, e-mailadres, internetadres, openingstijden, merken die zij verkopen en services als bodyscanning, zadelmeting, fietsverhuur.

↑ Terug naar boven

Waar vind ik de openingstijden van Bike Totaal winkels?

Bij Winkels kunt u de dichtstbijzijnde Bike Totaal winkel vinden met daarbij de openingstijden. Een aantal Bike Totaal winkels heeft in de winter en de zomer afwijkende openingstijden. Sommige winkels zijn tussen de middag gesloten.

↑ Terug naar boven


ARTIKELEN

Verkopen alle Bike Totaal winkels dezelfde artikelen?

Bike Totaal winkels zijn verschillend van grootte. Daarnaast bepalen Bike Totaal ondernemers deels zelf hun assortiment om aan de behoefte te kunnen voldoen van de consument in hun regio. Om deze redenen hebben sommige Bike Totaal winkels meer artikelen en merken in het assortiment dan andere Bike Totaal winkels.
Bij de adresgegevens van de Bike Totaal winkels staan de fietsmerken vermeld die de winkels verkopen. Daarnaast kunt u altijd telefonisch contact opnemen met een Bike Totaal winkel.

↑ Terug naar boven

Hoe weet ik waar een bepaald artikel te koop is?

Als u op zoek bent naar een bepaald artikel, adviseren wij u contact op te nemen met een Bike Totaal winkel van uw keuze om te informeren of het artikel daar verkrijgbaar is.

↑ Terug naar boven

Waar zijn Raleigh fietsen verkrijgbaar?

Raleigh fietsen en onderdelen zijn alleen verkrijgbaar bij Bike Totaal. Tweedehands Raleigh fietsen kunnen wel door fietsenwinkels die niet aangesloten zijn bij Bike Totaal verkocht worden.

↑ Terug naar boven

Kan ik online producten bestellen?

Ja, op de Bike Totaal website kunt u artikelen kopen. U kunt bij veel onderdelen en accessoires kiezen voor thuisbezorgen of gratis afhalen in de Bike Totaal winkel. Als een artikel niet op voorraad is in het centrale magazijn, kunt u het online artikel reserveren bij uw Bike Totaal winkel. Fietsen kunt u niet direct kopen, wel reserveren bij uw Bike Totaal winkel. Daar krijgt u deskundig advies welk model en welke maat fiets het meest voor u geschikt is.

Lees alles over het webshop bestelproces bij Klantenservice, Bestellen en reserveren.

↑ Terug naar boven

Kan ik bij een winkel een artikel bestellen?

Niet allee artikelen zijn via de webshop te bestellen of te reserveren. Wilt u een speciaal artikel, neemt dan contact op met uw Bike Totaal winkel of zij dit voor u kunnen bestellen.

↑ Terug naar boven

Op welke manieren kan ik bij Bike Totaal betalen?

In de webshop kunt u betalen met credit card (Visa, MasterCard), iDEAL, Bike Totaal cadeaupas en Bike Totaal bedrijfsfietspas. Meer informatie vindt u bij Klantenservice.
De Bike Totaal winkels hanteren voor betalingen verschillende richtlijnen. Wij adviseren u telefonisch contact op te nemen met de Bike Totaal winkel als u vragen heeft over de manier van betalen.
Bij alle Bike Totaal winkels kunt u met de Bike Totaal cadeaupas en de Bike Totaal bedrijfsfietspas te betalen.
U kunt uw aankopen in termijnen betalen met FietsDirectPlan.

↑ Terug naar boven

Binnen welke termijn kan ik een artikel ruilen of terugbrengen?

Bike Totaal winkels hanteren voor ruilen en terugbrengen verschillende richtlijnen. Neem contact op de Bike Totaal winkel waar u het artikel gekocht heeft. Restitutie van betaalde cadeaubonnen in geld is niet mogelijk.

↑ Terug naar boven

Wat zijn de garantievoorwaarden?

Bij aankoop van een fiets krijgt u de garantievoorwaarden en een onderhoudsboekje met fabrikantadviezen. Wij verwijzen voor de garantievoorwaarden naar de Bike Totaal winkel waar u het artikel van plan bent te kopen of heeft gekocht.
Klik hier voor de garantievoorwaarden van Raleigh fietsen.
Meer informatie over garantievoorwaarden van overige fietsenmerken vindt u op hun websites.

↑ Terug naar boven

Wat moet ik doen als een gekocht artikel kapot is?

Wij verwijzen voor de procedure van een kapot artikel naar de Bike Totaal winkel waar u het artikel heeft gekocht. Neem in ieder geval het product en de aankoopbon mee naar de betreffende Bike Totaal winkel.

↑ Terug naar boven

SERVICE

Welke services heeft Bike Totaal?

Op deze website vindt u alle services die u van Bike Totaal kunt verwachten.
Klik op de service hieronder voor meer informatie:


↑ Terug naar boven

Wat doe ik als mijn fiets gerepareerd moet worden?

Bike Totaal winkels hanteren voor reparaties verschillende richtlijnen. Informeer bij de Bike Totaal winkel waar u uw fiets heeft gekocht of er een ophaal/bezorgdienst is en wat de eventuele kosten hiervoor zijn. In veel gevallen is er ook een leenfiets beschikbaar. Veel Bike Totaal winkels hebben een mail- en/of sms-mogelijkheid om u te laten weten wanneer de fiets gerepareerd is en wanneer u hem op kunt komen halen.

↑ Terug naar boven

Kan ik een cadeaupas bij iedere Bike Totaal winkel inleveren?

Ja, de Bike Totaal cadeaupas is verkrijgbaar en inwisselbaar bij alle Bike Totaal winkels in Nederland.
Meer informatie over de cadeaupas vindt u bij Klantenservice, Cadeaupas.

↑ Terug naar boven

Waar kan ik terecht om een klacht in te dienen?

Mocht een artikel niet aan uw verwachtingen voldoen, of u heeft een klacht? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de Bike Totaal winkel waar u het artikel heeft gekocht.

↑ Terug naar boven

Waarom ontvang ik geen folder van Bike Totaal?

Bike Totaal ondernemers bepalen deels zelf het verspreidingsgebied van hun regio. Het kan zijn dat uw postcode buiten het verspreidingsgebied valt. Informeer bij uw Bike Totaal winkel in de buurt of u een folder kunt ontvangen. Gedurende de looptijd van onze folders kunt u de actuele folder bekijken op deze website. Bovendien zijn de actuele folder en de catalogus ook in de Bike Totaal winkels verkrijgbaar.

↑ Terug naar boven

Hoe meld ik me aan of af voor de Bike Totaal email nieuwsbrief?

Op de website kunt u uw emailadres invullen. U ontvangt dan regelmatig de Bike Totaal nieuwsbrief.
Vanuit de e-mailnieuwsbrief zelf kunt u zich altijd onderaan afmelden of uw e-mailadres aanpassen.
Wilt u uw e-mailadres wijzigen? Dan moet u zich eerst afmelden vanuit de e-mail nieuwsbrief en dan opnieuw aanmelden op deze website.

↑ Terug naar boven

Hoe zit de Bike Totaal organisatie in elkaar?

De Bike Totaal tweewielerspecialistengroep is een samenwerkingsverband van zelfstandige fietsenwinkels in heel Nederland. Het is geen franchise-organisatie. Lees hier meer over de Bike Totaal organisatie.

↑ Terug naar boven


FIETSPASPOORT

Hoe kan ik mijn fietspaspoort activeren?

Bij aankoop van de fiets worden uw gegevens genoteerd. U ontvangt daarna een e-mail met daarin een link om uw Bike Totaal account te activeren. Dat kan met het wachtwoord in de e-mail. Daarna kunt u zelf het wachtwoord wijzigen. Als uw account is geactiveerd, kunt u direct uw fietspaspoort inzien.

↑ Terug naar boven

WEBSITE

Is de website beveiligd?

Gegevens van klanten worden bij ons op de server opgeslagen. Wachtwoorden worden beveiligd opgeslagen (om die reden kun je bij ons ook alleen een nieuw wachtwoord aanmaken, het huidige wachtwoord kunnen wij ook niet achter komen). Alle gegevens die worden gevraagd bij een bestelproces worden over een (op dit moment) onbeveiligde verbinding verzonden. Dit kun je vergelijken met een contactformulier op een willekeurige andere website waar je jouw naam + adres + e-mailadres invult. Wat hier ZOU kunnen gebeuren is dat de pakketjes die worden verzonden tijdens het gebruik maken van de webshop worden opgevangen. In theorie kan iemand daarmee dus achter jouw persoonlijke gegevens kunnen komen (NAW). De betalingsomgeving is echter met SSL beveiligd, dus alles wat met betaling te maken heeft is niet ‘af te luisteren’.

Onze servers zelf zijn zo beveiligd dat ze alleen benaderd kunnen worden met certificaten die door ons zelf zijn uitgegeven. Dus ook al zou er een zogenaamde brute force attack gedaan worden (met heel veel PC’s connecties maken naar de server om deze onderuit te halen), ze kunnen dan alsnog geen toegang krijgen tot de server.

Vaak gaat het om een verkeerde manier van data opslag zodat er wachtwoorden op straat komen te liggen. Dat is bij ons echter goed geregeld.

↑ Terug naar boven

Mijn winkelwagen

0 artikelen 0,00 Naar winkelwagen